A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Підліснівський ліцей Степанівської селищної ради Сумського району Сумської області

Учнівське самоврядування

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.

Відповідно до Закону України «Про освіту», «громадське самоврядування в закладі освіти – це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді та в управлінні закладом освіти у межах повноважень, визначених законом та установчими документами закладу освіти. І однією із форм громадського самоврядування в школі є учнівське самоврядування, яке  обгрунтоване законодавчою базою державних нормативних документів, а саме:

1. Державний стандарт загальної середньої освіти.

2. Загальна декларація прав людини і громадянина.

3. Закон України «Про повну загальну середню освіту».

4. Закон України «Про мови».

5. Закон України «Про освіту».

6. Конвенція прав дитини.

7. Конституція України.

8. Положення про загальноосвітні навчальні заклади.

9. Закон України «Про позашкільну освіту».

10. Закон України «Про молодіжні та дитячі громадські організації».

11. Закон України «Про об’єднання громадян».

12. Лист Міністерства освіти і науки України від 08.12. 2010 року № 1/9-892 «Про перспективи розвитку органів учнівського самоврядування в умовах динамічних суспільних змін».

На основі цих документів можна визначити поняття «учнівське самоврядування» як один із способів залучення  учнів до систематичної участі у навчально-виховному процесі, їх самостійна діяльність під керівництвом педагогів.

Форми учнівського самоврядування можуть бути різні, проте їх об’єднує одна мета – через розвиток соціальної активності учнів виховати в них почуття власної гідності, відповідальності, толерантності; критичність та конструктивність мислення, повагу до власної та чужої праці, оптимізм, гуманізм, здатність до самоаналізу і самовиховання, створити умови для самореалізації в самостійному житті.

Шлях до досягнення цієї мети лежить через виконання низки соціально-педагогічних завдань учнівського самоврядування:

залучення дітей та молоді до прийняття рішень;
захист прав та свобод учнів;
реалізація інтересів учнів, підтримка їхніх здібностей,;
налагодження контактів та реалізація спільних проектів, ініційованих учнями;
реалізація педагогіки партнерства;
формування  позитивного ставлення батьків до навчально-виховного процесу школи, їх заохочення до  діяльнісної участі у  ньому;
формування суспільної активності школярів, їх лідерських якостей.
Психологічних завдань:

створення сприятливого клімату у школі;
формування і розвиток етичних та соціально-правових орієнтирів школярів
розвиток їх інтересів, уподобань;
формування здатності до мобільної поведінки.

Щоб учнівське самоврядування стало уособленням демократичної атмосфери у  закладі освіти , ефективним інструментом у освітньому  процесі, педагогу-організатору та завучу з виховної роботи слід подбати про вироблення принципів його діяльності, серед яких можуть бути:

самостійність;
ініціативність;
рівноправність;
широкі повноваження;
принциповість і відповідальність;
гласність і демократія;
проінформованість;
облік і контроль.
Для кожного вікової групи дітей їх формулюємо по-різному. Якшо це молодші школярі, то підбираємо прості, але влучні визначення. Наприклад, «Не бійся висловити свою пропозицію – вона важлива для створення спільної ідеї» (принцип ініціативності), «Будь хорошим другом, але поважай правду» (принциповість), тощо.

У Підліснівському  ліцеї діє шкільна республіка "Країна Майбутнього " на чолі з Президентом . До складу також входять премєр –міністр, секретар та учнівський парламент, що складається з різних міністерств   ,  які охоплюють різні сфери діяльності.  

 


Учнівське самоврядування : школа – простір для цікавого життя дитини

№ з/п

Зміст роботи

Термін   виконання

2021

2022

2023

2024

2025

2026

1

Опрацювання відповідних нормативних документів , розроблення плану роботи щодо реалізації завдань учнівського самоврядування

+

+

+

+

+

+

2

Надання учням більшої самостійності в організації колективної діяльності

+

+

+

+

+

+

3

Активне їх залучення до всіх сфер життя учнівського колективу

+

+

+

+

+

+

4

Збагачення життєвих цілей і внутрішнього духовного світу кожного члена колективу через привабливість соціально-колективних ініціатив

+

+

+

+

+

+

5

Відкриття справжніх лідерів, залучення їх до активної громадської діяльності.

+

+

+

+

+

+

6

Розширення рамок гласності учнівського самоврядування, відкритий характер роботи всіх органів самоврядування

+

+

+

+

+

+

7

Реалізація проєкту «Жодного підлеглого – усі відповідальні!»

+

 

 

 

 

 

8

Реалізація проєкту «Ми –патріоти!»

 

+

 

 

 

 

9

Реалізація проєкту «Марафон унікальних справ»

 

 

+

 

 

 

10

Реалізація проєкту «Новій  Україні – здорова  молодь!»

 

 

 

+

 

 

11

Реалізація проєкту «Я – творча особистість»

 

 

 

 

+

 

12

Реалізація проєкту « Крок вперед»

 

 

 

 

 

+

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора