МО природничо-математичного циклу
Фізико-математичний цикл:«Використання сучасних освітніх технологій (інтерактивних, інформаційно-комунікаційних, проектних) з метою оптимізації навчання математики»
Природничий цикл: «Творчість як родова риса людини і основа педагогічної діяльності вчителя»
Проблема ліцею
Науково-методична проблема ліцею:««Формування висококомпетентної особистості учасників навчально-виховного процесу на основі удосконалення їх інформаційної культури та впровадження інноваційних та інформаційно- комунікативних технологій».
Фізико-математичний цикл: «Використання та застосування сучасних освітніх технологій з метою оптимізації і зацікавленості учнів до навчання математики та фізики.»
Природничий цикл: «Розвиток логічного мислення учнів шляхом застосування активних форм навчання; формування умінь застосовувати теоретичні знання з метою професійного самовизначення у прикладних сферах людської діяльності».
Аналіз
роботи методичного об'єднання вчителів
природничо-математичного циклу
за 2019 – 2020 навчальний рік
та завдання на новий 2020-2021 н.р.
Природничо-математичний цикл наук, що вміщує фізику, математику, хімію, біологію, географію, астрономію, основи здоров’я, природознавство, формує науковий світогляд молодої людини, побудований на науково доведених фактах, теоріях, явищах природи. Саме в цьому полягає значення природничо - математичного циклу, його важливість поряд з іншими дисциплінами.
У 2019-2020 навчальному році до МО вчителів природничо-математичного циклу входили такі вчителі:
Лазебний А.С.- голова МО, вчитель математики та інформатики.
Лазебна Л.Л.- секретар МО, вчитель географії та біології.
Глазова Н.В.- вчитель хімії та біології
Будко Т.О.- вчитель основ здоров`я
Стеценко Т.Ю.- вчитель фізики та математики.
На початку 2019-2020 навчального року було сплановано роботу МО вчителів природничо- математичного циклу, де передбачено орієнтацію на інноваційні технології, інтерактивні методи підготовки й проведення уроків та позакласних заходів, екологічне виховання учнів.
МО вчителів продовжувало працювати над проблемою: «Використання та застосування сучасних освітніх технологій з метою оптимізації і зацікавленості учнів до навчання математики і фізики. Розвиток логічного мислення учнів шляхом застосування активних форм навчання ; формування умінь застосовувати теоретичні знання з метою професійного самовизначення у прикладних сферах людської діяльності.»
У 2019/2020 навчальному році методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу спрямувало свою роботу на:
-методичний супровід забезпечення діяльнісного підходу при викладанні природничо-математичних дисциплін в умовах нового Державного стандарту навчання .
· Удосконалення фахової компетентності вчителів природничо-математичних дисциплін через практичне відпрацювання окремих аспектів змісту природничої освіти.
· Розвиток сучасного стилю педагогічного мислення вчителя і його готовність до професійного самовдосконалення та роботи над собою.
· Забезпечення освітніх компетентностей учнів через розвиток умінь і навичок засобами природничо-математичних дисциплін.
· Оптимізацію системи навчання і оцінювання навчальних досягнень учнів через запровадження особистісно-зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходу.
В умовах карантину, з березня по травень 2020 року, вчителями оперативно було впроваджено дистанційне навчання, з використанням власних освітніх ресурсів (веб-сайтів) та інших сервісів, таких як GOOGLE CLASSROOM, CLASSTIME, PADLET, МЕТОДИЧНИЙ ПОРТАЛ «НА УКРОК», «ВСЕОСВІТА» та інших.
За навчальній рік проведено 5 засідань МО ( з них 2 – дистанційно), основною тематикою яких були такі напрями роботи :
- Підсумки роботи за минулий навчальний рік та перспективи діяльності у новому навчальному році.
- Ефективність роботи вчителів природничо – математичного циклу для забезпечення соціалізації особистості в громадському суспільстві.
- Формування позитивної мотивації до вивчення природничих наук.
- Організація повторення навчального матеріалу як необхідна складова навчального процесу.
- Формування в учнів навиків самостійного пошуку інформації під час викладання предметів природничо-математичного циклу.
- Формування компетентностей учнів, які є наскрізними лініями програми предметів природничого циклу через продуктивну творчу діяльність.
Маємо таку результативність роботи у 2019-2020 навчальному році:
№ з/п |
П.І.П. вчителя |
Олімпіади, конкурси, змагання |
Результативність |
П.І. учня , клас |
1 |
Глазова Н.В. |
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії.
Всеукраїнський природничий інтерактивний конкурс « Колосок 2019». |
ІІІ м. 2 – відмінні, 4- срібні, 9 - успішні |
Шевченко Анна, 8 кл. 3-8 кл. |
2 |
Лазебна Л.Л. |
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії. ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології. Всеукраїнський природничий інтерактивний конкурс « Колосок 2019».
Краєзнавчо –дослідницька робота на тему « Дисидентський рух на Сумщині» у рамках Всеукраїнської акції учнівської молоді « Українська революція: 100 років надії і боротьби» ( обласний етап). |
ІІІ м. V м. 2 – відмінні, 4- срібні, 9 - успішні І м. |
Ігнатенко Тетяна, 10 клас 3-8 кл. (15 учнів) 9-10 кл. |
3 |
Лазебний А.С. |
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій. ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики. Міжнародний конкурс з інформатики « Бебрас». Міжнародний математичний конкурс « Кенгуру». |
ІІ м. VІІ м. VІ м. VІ м. VІІ м. 23- відмінні, 5 – добрі, 2 – успішні. |
Краснопєєв Ярослав, 10 клас. Бирченко Назар, 8 кл. Гончаренко Нікіта, 9 кл. Черненко Євгеній, 6 кл. Бережнецький Євгеній, 6 кл. Учні 2-10 кл. ( 30 учнів) Учні 2-10 кл. ( 17 учнів) |
4 |
Будко Т.О. |
Обласний етап конкурсу відеороликів « Агенти здоров`я». Всеукраїнський проект учнівської молоді « Мішечок». |
Участь Участь |
Ігнатенко Т,, 10 кл. Шевченко Анна, 8 кл. Пальчик Софія, 8 кл. Кожухар Софія, 6 кл. |
5 |
Стеценко Т.Ю. |
Міжнародний математичний конкурс « Кенгуру».
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики.
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики.
|
VІ м. ІV м. V м. |
Учні 2-10 кл. ( 17 учнів) Бирченко Вікторія, 9 кл. Хісамудінова Руслана, 8 кл.. Бирченко Вікторія, 9 кл. |
У наступному 2020-2021 навчальному році вчителі ШМО природничо-математичного циклу будуть працювати над такими завданнями:
1.Формування в учнів сучасного екологічного світогляду та цілісної картини природничо-математичних знань.
2. Спрямування роботи на забезпечення високого рівня викладання природничо-математичних дисциплін.
3. Врахування вікових та індивідуальних психологічних особливостей учнів на уроках, а особливо при адаптації учнів 5-го класу.
4. Удосконалення роботи з обдарованими учнями, підвищення рівня підготовки учнів до олімпіад з математики, фізики, біології.
5. Систематичне вивчення стану навчальних досягнень учнів.
6. Організація самоосвіти вчителів.
7. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій з метою:
· розробки методів самостійної пошукової і дослідницької роботи учнів;
· навчання учнів методами колективного вирішення проблеми;
· поєднання методів загально класної, групової роботи учнів і вчителів;
· організації спільної роботи вчителів різних предметів при інтегруванні навчальних дисциплін;
· підготовки вчителів до роботи з новими методами й організаційними формами навчання, до інтенсивного використання засобів обчислювальної техніки у навчальному процесі.
8. Розвиток у школярів пізнавального інтересу до вивчення предметів природничо-математичного циклу;
9. Продовження роботи над спрямованістю кожного предмету природничо-математичного циклу на розвиток життєвих компетенцій учнів на уроках .
В цілому , враховуючи вищевикладене, можна вважати роботу ШМО вчителів природничо-математичних дисциплін у 2019-2020 навчальному році задовільною.
Голова МО А.С.Лазебний
Секретар Л.Л.Лазебна