МО гуманітарного циклу
Аналіз
роботи шкільного методичного об’єднання
вчителів суспільно-гуманітарного та філологічного циклу
у 2019– 2020 навчальному році
У 2019 – 2020 н.р. методоб’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу працювало над реалізацією завдань, поставлених законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», по формуванню і розвитку соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовкою до професійного самовизначення.
До складу МО входить 7 учителів: 2 вищої категорії, 2 – І категорії, 1 – ІІ категорії. 1 - спеціаліст
Ми працюємо за таким девізом:
«Хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому полягає основна місія сучасного учителя...»
Робота методичного об"єднання ґрунтується на науковості, системності, комплексності, творчому характері, максимальній активізації діяльності педагогів. Все це спрямовується на виховання в учителів вимогливості до своєї праці, бажання пошуку раціональних методів навчання і виховання.
Планування роботи методичного об’єднання пов’язане з науково-методичною темою школи і спрямоване на модернізацію освітнього процесу школи і пропагує нові підходи у викладанні мови та літератури, зокрема, особистісно зорієнтоване навчання.
ШМО продовжило працювати над провідною проблемою, впроваджувало ідеї гуманізації та особистісного підходу в практичну діяльність кожного вчителя; велася підтримка дослідницької роботи вчителів, впровадження ними інноваційних технологій, методично-практичного забезпечення розробок з методики викладання в середній школі.
В роботі шкільного методоб’єднання застосовувалися такі інтерактивні форми діяльності як круглі столи, наукові конференції, де здійснювалися практичні обговорення та аналіз змісту навчальних програм, надавалася дієва допомога членам МО в реалізації завдань, що стоять перед педагогами.
Відбулися, передбачені планом роботи, засідання шкільного МО, на яких проаналізовано рівень навченості учнів з базових предметів. Було опрацьовано нормативні документи Міністерства освіти та науки України, управління освіти.
Аналіз діяльності методичного об’єднання суспільно-гуманітарних дисциплін у 2019– 2020 н.р. показує, що зусилля вчителів, пошуки ними нових форм і методів роботи були спрямовані на успішне завершення роботи над науково-методичною проблемою.
Усі вчителі філологічної кафедри активно впроваджують в основній школі новітні педагогічні технології, а саме: особистісноорієнтоване навчання, ігрові технології, метод проектів, технології розвивального навчання, інтерактивні методи навчання.
Значна увага приділяється індивідуальній роботі, позакласним заходам, допомозі у плануванні роботи, оформленню шкільної документації, добору текстів письмових робіт для тематичного оцінювання та ін.
Навчальна робота на уроці поєднується з позакласною та позашкільною роботою. Наслідком самоосвіти учителів є не тільки їхнє особисте та професійне самовдосконалення, а й розвиток учнів.
Учні – активні учасники мовно-літературних конкурсів.
Міжнародний конкурс знавців української мови ім. П. Яцика (ІІ етап)
Шевченко А. -6 м.,Черненко Є -8 м., Горностаєва Є. – 8 м. (вчитель Литвиненко С. В.)
Краснопєєв Я. – 5 м.(вчитель Провозьон Л.О.)
Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка ( ІІ етап)
Шевченко А. -3 м., Хісамудінова Р. – 5 м., Черненко Є – 8 м. (вчитель Литвиненко С.В.)
Ігнатенко Т. – 5 м.(вчитель Провозьон Л.О.)
Всеукраїнська учнівська олімпіада з української мови та літератури (ІІ етап):
Шевченко А. – 4 м., Горностаєва Є. – 5 м., Черненко Є. – 6 м. (вчитель Литвиненко С.В.)
Краснопєєв Я. – 5 м. ( вчитель Провозьон Л.О.)
Всеукраїнська учнівська олімпіада з англійської мови (ІІ етап)
Краснопєєв Я – І м., Бирченко Н. – ІІІ м., Ігнатенко Т. – 5 м. (Вчитель Вода А.Ю.)
Всеукраїнська учнівська олімпіада з англійської мови (ІІІ етап)
Краснопєєв Я – 11 м.
Всеукраїнська учнівська олімпіада з історії
Шевченко А. -8 м., Кривоконь А. -9 м.(вчитель Кривоконь С.Ф.)
Обласний літературний конкурс «Проба пера»
Курасов К. – 3 м. (вчитель Провозьон Л.О.)
План заходів методичного об’єднання за навчальний рік був виконаний.
Головні завдання методичного об’єднання вчителів-філологів у наступному навчальному році:
забезпечення умов для професійної самореалізації вчителів;
- забезпечення виховного впливу на учнів;
- впровадження у педагогічну діяльність інноваційних технологій навчання й виховання;
- продовження роботи зі створення навчально-методичної бази;
- забезпечення виконання документів МОН України, управління освіти;
- впровадження у навчально-виховний процес передового педагогічного досвіду; стимулювання професійного зростання, підвищення педагогічної майстерності ;
- підготовка учнів до олімпіад та конкурсів;
- забезпечити об'єктивність оцінювання знань учнів протягом
навчального року;
- забезпечити участь учителів методичного об’єднання в оглядах-конкурсах, які проходитимуть протягом року.